In onze tweede keer ”één uur met…” checken we de third person shooter Gears of War 2, dat gaat over Locust die de aarde proberen over te nemen. Je speelt in deze game als Marcus Fenix en probeert de Locust voor eens en voor altijd uit te schakelen.
Zoals gewoonlijk zetten we de moeilijkheidsgraad op casual, zodat we jullie zoveel mogelijk over deze game kunnen vertellen.
De game begint met een lang tussenstukje, dat stukjes uit de eerste Gears of War laat zien, en wat er is gebeurd waardoor we nu een tweede deel mogen meemaken. Uiteindelijk begint het verhaal waarin ik de keuze krijg om door Benjamin Carmine (broer van Anthony Carmine) de basis van het vechten uitgelegd te krijgen. Ik kies ervoor om dit niet te doen, aangezien dit geen invloed heeft op het verhaal, en het toch maar als een simpele tutorial dient. Ik loop het ziekenhuis in, waar het avontuur mee begint. Na een gesprek met Anya loop ik verder. Het is te merken dat Dom in de game een beetje bos is, maar waarom blijft nog maar vaag. Ik loop verder en kom Tai tegen, een oude vriend van Marcus. Samen met Tai loop ik door.
Het verhaal bouwt zich jammer genoeg erg langzaam op. De eerste paar minuten bestaat voornamelijk uit gesprekken met de personages, maar gelukkig kom je al snel in een grote hal terecht die vol staat met gastanken. Hier moet je wachten totdat de Locust dichtbij de gastanken staan, om ze vervolgens op te blazen. Nadat de enorme explosie voorbij is, loop ik verder, waarna ik in een grote ruimte terecht kom waar ik tegen meerdere Locust vecht, die niet makkelijk te verslaan zijn. Gelukkig valt dit hartstikke mee op casual, maar op de moeilijkheidsgraad, insane, is zelfs dit al een moeilijk stuk.
Na het gevecht met de Locust, loop ik verder, waarna een Raven mij aanvalt. Wat volgt zijn vele kleine schiet gevechten, totdat ik uiteindelijk in een grote hal terecht kom waar opeens de stroom uitvalt. Terwijl Jack het probeert te repareren moet ik de Locust verslaan, die uit verschillende deuren komen. Gelukkig heb ik genoeg cover om me tegen de vijand te beschermen. De deur gaat open en ik kom Carmine tegen die zegt dat hij een probleem heeft met het herladen, dat stiekem refereert naar het eerste deel van Gears of War, waar Anthony Carmine ook een probleempje had met herladen. Dit werd helaas zijn dood en ik kan nu alleen maar hopen dat dit niet met Benjamin Carmine gebeurt.
Ik loop naar buiten. waar ik een van mijn teamleden door een headshot, vermoord ziet worden. Even ben ik bang dat het Benjamin is, maar gelukkig leeft hij nog. Raar genoeg is dat wanneer je verder komt, je geen ene sniper ziet. Misschien een beetje slecht uitgewerkt, maar dat neem ik voor lief bij een game als Gears of War. Daarna moet ik een trappetje af, winkeltje in, winkeltje uit en vervolgens weer wat Locust vermoorden waarna ik een cutscene te zien krijgt. In de cutscene wordt duidelijk dat Dom boos is omdat hij zijn vrouw kwijt is. Iets wat maar heel kort werd vertoond in het eerste deel. toen Dom aan een groep stranded vroeg of zij zijn vrouw hadden gezien. Blijkbaar wordt dat dus in deze game verder uitgewerkt. Een tweede cutscene verschijnt, die over de COG gaat. Uiteindelijk gaan we met ene Dizzy een rig op, dat gewoon een stoerder woord voor groot voertuig is. Er volgt nog een klein gesprek met Dizzy en vervolgens gaan we weer verder.
Ik zie een machine gun en zoals ik al dacht, breekt de hel na een paar seconden los. Mortieren en Reavers vallen aan en het is mijn taak om ze uit de buurt van de rig te houden. Dat lukt wel, maar uiteindelijk stort ik neer, en moet ik Dizzy wat tijd geven om de rig te repareren. Na het repareren van de rig, maken we er een kleine rit mee. Aan het einde van de rit lukt het me zelfs nog om een Brumak te vermoorden, Jammer genoeg heb je op casual maar drie kogels van je machine gun nodig om het beest te vermoorden.
Daarna kom ik op een begraafplaats terecht waar ik verschillende Locust moet vermoorden. Na dit te hebben voltooid, worden mijn teamleden en ik door een Grindlift de grond in geschoten, maar opeens valt iemand, genaamd Skorge, wat voertuigen aan, en ondanks dat mijn teamleden en ik willen helpen, kunnen we niets doen, omdat we al in de Grindlift zitten. Het lukt Tai om eruit te springen, maar wanneer we onder de grond zitten en blijkt dat we geen contact met de oppervlakte kunnen maken, zijn we reuze benieuwd hoe het nou met Tai en Dizzy is afgelopen. En natuurlijk waar Carmine is geland. Jammer genoeg duurde dit al een uur en betekent het dus dat jullie dit tweede deel in de Gears of War franchise zelf moeten gaan spelen om antwoorden op deze vragen te krijgen.
Reacties