Afgelopen week werd Indigo gehouden in TivoliVredenburg te Utrecht. Hier waren veel indie-game ontwikkelaars aanwezig om hun nieuwste games te promoten. Naast de vele video-interviews die wij daar gehouden hebben, hadden wij ook een interview met Alex Camilleri en Daniel van Leeuwen van Kalopsia Games die momenteel aan Poku werken.
Wat is Poku precies?
Alex: Poku is een adventure game voor PC dat speelt als een point-and-click adventure game. De game heeft een unieke 3D getekende art-style dus de omgeving om je heen lijkt op een 2D getekende omgeving, maar de omgeving is eigenlijk volledig in 3D. En dit is waar de main mechanic binnenkomt zoals de camera rotatie dat je zowel de omgeving als puzzels laat ontdekken.
Wat heeft jullie geïnspireerd om Poku te maken?
Daniel: Het begon eigenlijk met de art-style ik was aan het experimenteren met nieuwe manieren om elementen uit de film- en game-industrie te combineren. Uiteindelijk vond ik een manier om iets te maken dat uniek lijkt en sindsdien heb ik ervoor gekozen om hieruit een kleine game te maken. Dus ik belde een aantal vrienden op en zijn uiteindelijk aan Poku gaan werken. Na een tijd doorwerken zijn we uiteindelijk op het punt gekomen dat we een speelbare demo hebben.
Hoelang is Poku al in ontwikkeling?
Alex: Al best wel een tijd. We zijn in oktober 2014 begonnen met de ontwikkeling dus dat is momenteel al een jaar.
Wanneer komt Poku uit?
Alex: We zeggen ‘’wanneer het af is’’ wat waarschijnlijk aan het eind van volgend jaar betekent, maar daar zijn we nog steeds een beetje optimistisch over.
Verschijnt er naast een PC-versie misschien ook een console-versie van Poku?
Alex: We zijn in gesprek geweest met Sony, Nintendo en Microsoft om te kijken of Poku ook naar de consoles kan komen, omdat een console-release eigenlijk de potentie is, maar momenteel willen wij ons focussen op de PC-versie zodat de game volledig af is en vanaf dan gaan we kijken of Poku misschien ook op de consoles kan verschijnen.
Reacties