Co-director Harvey Smith van Arkan Studios heeft meer info over Dishonored 2 vrijgegeven, zo begint de game met Emily. Na een proloog kunnen spelers kiezen of ze verder willen gaan als Emily of als Corvo uit het voorgaande deel.
Wanneer je deze keuze hebt gemaakt kan je niet meer wisselen van personage. Ook niet in de missies waar beide personages een rol spelen.
Over de gevechtsstijl van Emily laat Smith het volgende weten:
“Emily fights with a little more finesse than Corvo does. Whereas Corvo has the very classic Possession, Rat Swarm, Blink, Emily has Far Reach, Shadow Walk, Mesmerize – these powers that nobody has heard of.”
Waar Corvo zich korte afstanden kan laten teleporteren met Blink, kan Emily hetzelfde doen met Far Reach. Far Reach kwam al in de E3 trailer voorbij, hierin zendt Emily een ‘magische snaar’ naar een locatie om haar naartoe te verplaatsen.
Daarnaast heeft Emily ook de mogelijkheid om haarzelf aan de muur te plakken en iemand naar haar toe trekken om vervolgens in de lucht vermoorden.
“You can stick to walls, you can yank somebody toward you and assassinate them in mid-air, so you have these synced assassinations in mid-air. It begins to feel different, and it adds momentum. You can run and jump and it has rope physics to it.”
Emily en Corvo hebben beiden hun eigen stem en dat heeft een directe impact op de verhaallijn op de manier hoe jij je als speler gedraagt en hoe jij de wereld waarneemt.
“Corvo’s an older guy, he’s coming home for the first time to Serkonos. Emily is like an empress outlaw on the run, and she’s young, she’s 25. So their perspectives are very different.”
Dishonored 2 vershijnt voor Xbox One, PS4 en PC. Bethesda heeft nog geen releasedatum onthuld, maar eind 2016 klinkt waarnemelijk.
Reacties