Op gamescom kon natuurlijk Tekken 7 niet ontbreken. Het spel is al een aardige tijd in de maak en heeft met een aantal eerdere aankondigen flink wat hoofden doen draaien. Akuma in Tekken? Wie moet die blonde catgirl voorstellen? Of je ervan houdt of niet, het belooft spectaculair te worden!
Ik ben niet vies van een potje straatvechten, maar voor mij is er altijd wel ruimte voor een keihard toernooi om de titel van Iron Fist. Tekken is zo’n franchise waar ik maar laat in ben gekomen. Vroeger speelde ik het hier en daar bij vrienden in de tijden van de Playstation One, maar verder dan hersenloos knoppen rammen kwam ik niet. Sinds Tekken 6 ben ik verliefd op het hele wereldje rond Tekken. De absurde machtsworsteling tussen de Mishima familie en de setting zijn één van mijn favorieten.
Round Seven
Het nieuwe Tekken deel is alweer het zevende deel in de main game line-up. Op gamescom was de demo speelbaar voor publiek en het gaf een goed voorproefje van wat komen gaat. De demo bevatte drie modes: Arcade, Story en Versus. De eerste twee modes zijn singleplayer en in de derde modi strijdt je tegen een andere speler.
Om te beginnen met Versus. Het doel in vechtspellen komt universeel vrij sterk overeen. Je mept je tegenstander vaak genoeg totdat zijn levensbalk leeg is. In Versus mode is een flink scala aan personages speelbaar waarvan een aantal nieuwe zoals Street Fighter veteraan Akuma, Lucky Chloe en nog een aantal. Het uitproberen van zowel oude als nieuwe personages was een uitdaging die goed te doen was, alleen ontbrak er een move list. Bij mijn main Lili merkte ik het gebrek van een aantal aanvallen. Het lijkt mij sterk dat dit in de uiteindelijke release gaat ontbreken, dus dit is niet zo zeer als minpunt te beschouwen.
”Het speelt goed, voelt vertrouwd en het ziet er grafisch enorm dik uit!”
Solo salt
De Story en Arcade mode brengen een klein voorproefje voor de solo spelers. De Arcade mode bestaat uit slechts drie gevechten en leek in de meeste gevallen Akuma als laatste baas te hebben. Of dit enkel in de demo het geval is, of dat dit ook in de uiteindelijke release zo gaat zijn, is onbekend. Voor Arcade mode was hetzelfde roster aan personages beschikbaar als in Versus.
Dan komen we aan bij de Story mode. Voordat je het verhaal in duikt kan je in de demo kiezen tussen Heihachi of Akuma. In de Story mode worden flink wat cutscenes rond gegooid die vol zitten met actie. De mode in de demo bestaat uit één gevecht tegen het personage dat je niet gekozen hebt. Tijdens het gevecht worden korte scenes vertoond van interactie tussen de twee vechters. Tot slot is er nog de final showdown waarin je de tegenstander heel flashy een pak op zijn donder kan geven met een finishing move!
Voorlopige conclusie
Hoewel dit een voorproefje was, gaf de demo al een goede indruk van welke richting de game op gaat. De interactie tussen Akuma en Heihachi is bizar, maar blijkbaar speelt Akuma een grote rol in het verhaal! Een enorme vooruitgang zijn de laadtijden. In Tekken 6 moest je een eeuwigheid wachten tot het spel geladen was, maar in Tekken 7 is dit niet het geval. Hopelijk een blijvertje voor de uiteindelijke versie. Het speelt goed, voelt vertrouwd en het ziet er grafisch enorm dik uit.
Tekken 7 verschijnt begin 2017 voor Xbox One, PS4 en PC.
Reacties