Star Wars is een grote franchise en met de release van Star Wars Outlaws in zicht laat Ubisoft weten dat Star Wars Outlaws het grootste marketingbudget ooit heeft voor een Ubisoft-game.
Dit gaf Ubisoft CEO Yves Guillemot als antwoord tijdens de vragenronde van het meest recente kwartaalgesprek van Ubisoft. Er werd namelijk gevraagd wat de verwachtingen zijn voor het komende kwartaal, en waarom het leek dat de uitgever een lagere verwachting had voor Star Wars Outlaws dan waar investeerders op hoopten. Guillemot’s antwoord luidde:
“We houden rekening met een sterke lancering van Star Wars Outlaw. Dat is het feit dat het een van de meest verwachte games van de industrie is dit jaar en een heel sterk positief sentiment in de community weerspiegelt, en ook het feit dat we met de grootste marketingcampagne ooit komen voor een Ubisoft-game.”
Star Wars Outlaws is de eerste Star Wars-game die door Ubisoft is ontwikkeld. De game werd vorig jaar juni tijdens de Ubisoft Fordward-livestream aangekondigd. Star Wars Outlaws is sinds 2020 in ontwikkeling bij Massive Entertainment, bekend van The Division-games en Avatar: Frontiers of Pandora.
Star Wars Outlaws verschijnt op 30 augustus voor Xbox Series, PS5 en PC.
Reacties